amateur logboek met Microsoft ACCESS

Hardware en software.
Bericht
Auteur
on4aef
Berichten: 171
Lid geworden op: 01 dec 2015, 10:02
Roepletters: on4aef

amateur logboek met Microsoft ACCESS

#1 Bericht door on4aef »

Beste leden,
Sinds verscheidene jaren maak ik gebruik van een zelf aangemaakte amateur logboek bij middel van Microsoft ACCES.
Ik kan met het spul zowat alles terug vinden en etiketten drukken aan de hand van aangemaakte standaard querys.
Maar eens alles afgedrukt is moet ik steeds manueel alles gaan updaten waardoor ik het spul vertel dat ik reeds etiketten gedrukt heb voor een bepaalde verbinding en of periode en of contest enz enz enz
Is er soms iemand die mij op weg kan zetten hoe ik één en ander automatisch kan laten verrichten ?
Bedoeling zou moeten zijn dat je een logging venster heb met verschillende functie toetsen om bepaalde dingen automatisch
te laten uitvoeren.
Zo denk ik bijvoorbeeld van zodra je aan CALL invoert dat je op het scherm een historiek krijg uit de dat databank dat je dit station al verschillende malen hebt gewerkt en al of niet bevestigd hebt per band,mode,contest,datum,periode enz
Dat je ook de keuze krijgt of je voor deze ingevoerde verbinding nog een etiket wil drukken voor de qsl kaart,als je ja zegt dat deze verbinding na drukken etiket automatisch in de status "gedrukt" komt te staan enz enz..
Dat er een mogelijkheid is om bij ontvangst van qsl kaarten via het bureau de de betreffende stations kunt oproepen en hun qsl status aanpassen.
Dat er misschien iemand al zo'n zelf geschreven Microsoft ACCESS toepassing heeft lopen waar ik mijn data kan importeren ?
Uiteraard bestaan er commerciele programma's die dit allemaal al doen,bijvoorbeeld DXBASE 2000 enz.
Maar ik gebruik deze nu net niet wegens teveel toeters en bellen,ik houd het vast bij éénvoud zoals het met Microsoft ACCESS goed lukt ....
Probleem is dat ik nu net geen doorwinterde ACCESS user enkel maar een basis user ..
Ik vermoed dat dit moet lukken met een paar éénvoudige ACCESS macro's maar daar ben ik juist geen held in ...
Ik kan eventueel een basis layout van mijn actuele ACCESS logboek opsturen naar mogelijke geinteresseerden omtrent mijn vraag.
Alvast bedankt en ik kijk er naar uit of er soms nog andere mede amateurs zijn die Microsoft ACCESS gebruiken voor hun dagelijkse log.
Alvast graag tot horens en 73's Jean ON4AEF.
Email: on4aef@telenet.be

Plaats reactie