HAMRADIO DELUXE (HRD) in conjunction with DIGIMASTER (DM780)

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
on4aef
Berichten: 171
Lid geworden op: 01 dec 2015, 10:02
Roepletters: on4aef

HAMRADIO DELUXE (HRD) in conjunction with DIGIMASTER (DM780)

#1 Bericht door on4aef »

Beste OM's

Het volgende irritant probleem dat ik heb met dit programma geinstalleerd op een PC zowel met Windows XP en en of Windows 7.0 Ultimate als besturings programma.
Telkens ik met digimode (DM780)RTTY-PSK-CW bijvoorbeeld aan het werken ben stopt het programma en of de PC met uitzenden van een aangemaakte standaard qso yout (PC is dan schijnbaar met iets anders belangrijks bezig) om dan vervolgens terug met de uitzending te starten en te vervolgen ?
Ik heb geen simultane virus scanner en of DX cluster connectie lopen met internet op het zelfde moment.
Windows update staat uitgeschakeld !
Ik heb de indruk dat dit voorheen niet was,maar dat het iets te maken heeft met een bepaalde Hamradio Deluxe setting die ik heb aan gezet in het verleden of onlangs ?
Maar weet me god niet wat deze wijziging was of zou kunnen zijn wat deze interrupt geeft ...
Alle functionaliteiten werken perfect ook kan ik,als ik wil de transceiver CAT sturen,maar dit doe ik niet om dit fenomeen te kunnen achterhalen enz.
PC is een intel Pentium 3.0 Ghz.
Ik heb onder meer ook geprobeerd enkele DM780 te laten lopen zonder HRD en zijn gekoppelde logboek en CAT functie enz ook dit helpt niet.
Zelfs met enkel DM780 in dienst heb ik dit irritant verschijnsel.
Er draaien ook geen andere achtergrond toepassingen op deze PC
Heeft iemand een idee wat de reden zou kunnen zijn ?
Te kort aan memory lijkt me niet de oorzaak want dit werkte voorheen wel goed ..
Ik hoop dat iemand met wat HRD ervaring mij kan helpen met dit vervelend en storend probleem
Mijn E-mail: on4aef@telenet.be
Alvast bedankt voor de mogelijke hints die misschien lijden tot een oplossing.
73's Jean on4aef.

PC1RZ
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 jan 2016, 10:12
Roepletters: PC1RZ

Re: HAMRADIO DELUXE (HRD) in conjunction with DIGIMASTER (DM

#2 Bericht door PC1RZ »

Mij is opgevallen dat de (Ik zie nu een-na-)laatste versie 6.3.0.585 erg vaak vast loopt. de vorige die ik gebruikte was 6.3.0.580, deze liep eigenlijk vrij probleemloos.
Er is nu ook een 6.3.604 uit, heb deze nog niet gedownload, maar er zitten in elk geval veel fixes in voor het logbook deel, dit liep bij mij ook veel vast.
73, Rick

PC4D
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jun 2016, 15:14
Roepletters: PC4D
Locatie: Hulst
Contacteer:

Re: HAMRADIO DELUXE (HRD) in conjunction with DIGIMASTER (DM

#3 Bericht door PC4D »

Merk dat ik met laatste versie HRD 6.3.0.604 niet altijd gelijk verbinding kan maken met mijn ft857D via de microhamUSB3.
Als het niet werkt is een herstart noodzakelijk. Had ik met de vorige versie niet. Heb 6.3.0.604 nu een paar dagen in gebruik.
73 PC4D DaveDoesIT

Plaats reactie