Laad nu je porto op met gratis energie!

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Laad nu je porto op met gratis energie!

#1 Bericht door PA0ETE »

Dit filmpje laat zien hoe je het moet doen:

https://www.youtube.com/watch?v=g3oXvy0J4PE

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Laad nu je porto op met gratis energie!

#2 Bericht door PA3DJS »

Bekend filmpje.

Kijk eens goed naar het bovenste lipje waarmee de gele koolborstelhouder aan het metaal geklemd zit (van de grote motor, even voor bij 1:00 min). Dat lipje hoort 90 graden omgebogen te zitten zodat de borstelhouder er niet uitvalt. Hier zie je dat het niet meer orgineel is.

De gele koolborstelhouder is verwijderd (geweest) om er een batterij in te doen, en vervolgens de boel weer dicht te maken. Grote nep dus.

V.w.b. de magneten op ventilator. Het krachtveld uitgeofend op een magnetisch dipoolmoment (bijv perm. magneet) is zo conservatief als het maar kan, dus je haalt er netto geen energie uit. die LED gaat ook plotseling uit als hij de "sturende" magneten weghaalt (8:12), terwijl de ventilator nog draait. Idem bij "aanzetten". Zo nep als het maar kan.

Jammer dat zulke filmpjes geplaatst worden.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Laad nu je porto op met gratis energie!

#3 Bericht door PA0ETE »

Hé Wim. Dank je!
Maar bederf mijn plezier nou toch niet ;-)

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Laad nu je porto op met gratis energie!

#4 Bericht door PA1AIS »

Kijk nou eens beter en laat je niet in de luren leggen door dit soort youtube trollen....

edit;DJS was me voor...
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Laad nu je porto op met gratis energie!

#5 Bericht door PA0ETE »

PA3DJS schreef:Jammer dat zulke filmpjes geplaatst worden.
We hebben gelukkig vrijheid van meningsuiting in dit deel van de wereld. Dat is een groot goed. En ja, dat betekent ook dat idiote mensen idiote ideeën kunnen verspreiden.

Voor mij kwam de ontdekking dat dit niet kon vroeg. Toen ik een jaar of 7 was, toen stond er in de etalage van de firma Isendoorn, (fietsenhandel in Dordrecht, ze bestaan nog steeds, de zoon die er nu in zit, zat bij mijn zus in de klas), een damesfiets met het voorwiel richting het raam, en zomaar vanzelf draaide dat voorwiel.

Ik wist wat een elektromotor was, want ik had een Fleischmann spoortrein. Maar ik had me nooit bedacht wat er zou gebeuren als je aan een elektromotor draait, of als je op een fietsdyname stroom zet. Ik veronderstelde dat dat wel niet zou werken. Mijn vader vertelde me dat, toen ik me afvroeg hoe dat wiel kon draaien terwijl de dynamo erop zat, en die ook nog het voorlampje liet branden.

Ik bedacht direct een handige toepassing. Als ik nou een tweede dynamo op dat wiel zou zetten en die liet ik de stroom opwekken...

Het kostte mij als 7-jarige twee dagen geheel in mijn eentje om te begrijpen dat er ook verliezen waren. De maker van het filmpje heeft ofwel een boze opzet, ofwel hij is nog niet zo ver als ik toen als 7-jarige was :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Laad nu je porto op met gratis energie!

#6 Bericht door PA0ETE »

PA1AIS schreef:Kijk nou eens beter en laat je niet in de luren leggen door dit soort youtube trollen....

edit;DJS was me voor...
Jij bent ook een spoilsport :-)

Het pleit zowel voor als tegen dit forum dat er meteen twee wijsneuzen zijn die iedere grappige discussie direct de grond in boren.

De volgende keer bedenk ik een moeilijker raadsel. Eentje waar jullie ook een halve dag over moeten nadenken :-)

hsmade
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mar 2007, 13:25

Re: Laad nu je porto op met gratis energie!

#7 Bericht door hsmade »

PA0ETE schreef:
PA3DJS schreef:Jammer dat zulke filmpjes geplaatst worden.
We hebben gelukkig vrijheid van meningsuiting in dit deel van de wereld. Dat is een groot goed. En ja, dat betekent ook dat idiote mensen idiote ideeën kunnen verspreiden.

Voor mij kwam de ontdekking dat dit niet kon vroeg...
He, ik krijg aandacht. Snel de spraakwaterkraan open... Man man man..
Grtz,

PH7Wim

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Laad nu je porto op met gratis energie!

#8 Bericht door PA0ETE »

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Laad nu je porto op met gratis energie!

#9 Bericht door pa0ejh »

PA0ETE schreef:
PA1AIS schreef:Kijk nou eens beter en laat je niet in de luren leggen door dit soort youtube trollen....

edit;DJS was me voor...
Jij bent ook een spoilsport :-)

Het pleit zowel voor als tegen dit forum dat er meteen twee wijsneuzen zijn die iedere grappige discussie direct de grond in boren.

De volgende keer bedenk ik een moeilijker raadsel. Eentje waar jullie ook een halve dag over moeten nadenken :-)
Misschien beter om dit soort grappen in de Rubriek Theekransje te plaatsen John...
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Laad nu je porto op met gratis energie!

#10 Bericht door PA3DJS »

Eens met PA0EJH, het had beter in theekransjes kunnen staan.

De reden van mijn reply was om te voorkomen dat zulk soort filmpjes serieus genomen worden. Stel dat NL-talige mensen hier terecht komen, dan kunnen ze tenminste lezen dat het niet gaat werken. Als iets veel aandacht krijgt, hoeft het nog niet waar te zijn.

Het doet mij denken aan bijv Bedini. Die heeft ook zogenaamd een motor/generator combo bedacht die energie produceert uit het niets. Oh, ja, hij verkoopt ook boeken en video's...

Idem voor de "(electro)magnetic generator", allemaal oplichterij. Degenen die de filmpjes, boeken, etc maken en/of geld zoeken via investeringen weten dat ze de boel bedonderen.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Laad nu je porto op met gratis energie!

#11 Bericht door PA0ETE »

Ik had het na een dag wel verklapt. Ik had den instinkers ervan alleen liever een dag late bungelen :-)

Een wijze les is:

Wie alles gelooft wat Youtube belooft... Die wordt al snel van een illusie beroofd :-)

(op de plek van Youtube mag je ook Google, Facebook, Twitter of ja, het hele internet invullen desnoods...)

Plaats reactie