Voor wie mij niet kent; PA0EHG

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa0ehg
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 dec 2008, 14:29
Contacteer:

Voor wie mij niet kent; PA0EHG

#1 Bericht door pa0ehg »

Hallo allemaal,

Ik ben Hans v Alphen, al ruim 34 jaar zendamateur en ben voornamelijk actief op de VHF UHF SHF banden. In de periode rond 1977 begon ik met mijn eerste zelfbouw 2 meter station met SSB en maakte daarmee vele verbindingen. Vanwege veel problemen met LFI besloot ik om het hoger in frequentie te gaan zoeken. Op 70 cm werd het al wat beter maar ook daar had ik nog problemen. Eenmaal op 23 cm kon ik doen en laten wat ik wou en maakte ik nergens LFI. Dat was in de tijd dat ik ook actief mee ging doen met contesten en enkele jaren mee heb gedaan om de beker te winnen. Daarvoor was het nodig om steeds hoger in frequentie te gaan zodat ik uiteindelijk 76 GHz als hoogste band heb bereikt. Voor de eerste verbinding op 47 GHz heb ik twee stations gebouwd. Daarvan een uitgeleend en zo het eerste QSO gemaakt.

De laatste jaren ben ik actief met EME, zo heb ik op 10 GHz een EME station en i april van 2008 de eerste EME verbindingen op 24 GHz gemaakt.
Op mijn website is een en ander terug te vinden.

Dit forum, en ook diverse andere, is een leuke ontmoetingsplaats voor vragen en antwoorden.
Hopelijk is hiermee de activiteit op de hoge banden weer wat te stimuleren want de laatste tijd is het helaas erg magertjes op de banden.

73 Hans PA0EHG

www.pa0ehg.com

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

#2 Bericht door PA3FS »

Welkom Hans :!:

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#3 Bericht door PA0ETE »

Hallo Hans,

Erg interessant wat je daar allemaal vertelt over de hogere banden. Je
call komt me enigszins bekend voor, bij de aanmelding al, maar het is me nog
niet te binnen geschoten of dat alleen van het lezen over jouw activiteiten
is of dat we elkaar ook wel eens gesproken hebben. Ik heb een jaar of tien
geleden een aantal artikelen over Nederlandse EME-ers geschreven. Misschien
dat ik je daarvan ken.

Groet!
John

Plaats reactie