Ook maar even voorstellen

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pe1gcg
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2023, 20:57
Roepletters: Pe1gcg

Ook maar even voorstellen

#1 Bericht door pe1gcg »

Ik ben Roy, woonachtig in Dieren. Ik heb eind jaren 70/ begin jaren 80 enige tijd besteed aan deze hobby. Trouwen, kinderen, werk en meer van dat soort dingen zorgden ervoor dat ik er geen geld en geen tijd meer voor had. Maar nu dus wel weer en zomaar uit het niets kwam de kriebel weer naar boven.
In de goeie oude tijd was ik uitsluitend actief met fm op de 2 meter band, verder ben ik niet gekomen. Ik heb vandaag een zendontvanger gekocht die weliswaar waarschijnlijk defect is, maar die ik vroeger ook had (ham master hm2020). Er zit niks bij. Geen voedingskabel, geen microfoon, niks. Maar voor €26,95 kon ik het niet laten :D . Dat is dus nu de staat van mijn “shack”….
Toch maar even zoeken naar iets dat wel werkt.
Tot zover.

73
De PE1GCG

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Welke Roy,

De set die je beschrijft voor welke frequentie is deze? Mogelijk krijg je het weer werkend.

Nu met je met je F registratie op alle banden uitkomen. Er gaat een wereld voor je open?
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

on4ged
Berichten: 340
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen

#3 Bericht door on4ged »

Aanvankelijk dacht ik aan een CB - 11meter tranciever, maar het zal waarschijnlijk dan toch eerder een 2 meter 144-148 MHz zijn.
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

PA3RIS
Berichten: 833
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen

#4 Bericht door PA3RIS »

Ik kende die zender ook niet, en zelfs op Google is hij vrijwel niet te vinden.. Maar leuk dat je er 1 op de kop hebt getikt, Roy.

Veel plezier met het opnieuw ontdekken van de hobby!

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 847
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Ook maar even voorstellen

#5 Bericht door Rene - pg3r »


PA3FBO
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: Ook maar even voorstellen

#6 Bericht door PA3FBO »

Leuke set. Ik heb hier nog een Multi2000 van m'n vader, z.g.a.n. in doos. Die heeft dezelfde frequentie instelling. 10kHz raster en de rest bij tunen +/- 7kHz.
Er is een modificatie om het vaste (xtal) voorkeurkanaal te gebruiken als 5kHz schakelaar, maar zelfs dat is niet gedaan.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen

#7 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

De Multi-3000 lijkt er volgens mij ook erg op.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PA3FBO
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: Ook maar even voorstellen

#8 Bericht door PA3FBO »

Dankzij dit draadje toch weer een leuke middag gehad. De Multi2000 voor de dag gehaald, pa is er erg zuinig op geweest, er zit zelfs geen stof of krasje op.
Ik heb er even leuk mee gespeeld (IC-705 er boven op om het e.e.a. te beoordelen), alles lijkt het nog te doen maar hij staat 3kHz te laag. Nu is dat met de VXO wel weer bij te regelen. Tegen de tijd dat ik antennes op het dak heb kijk ik er wel verder naar. Overigens is CW alleen Full break-in tenzij je de microfoon ingedrukt houd maar dan zend je ook de achtergrond geluiden mee. Heb het RCD papiertje dat hij is goedgekeurd voor het adres van pa er nog bij al loopt hij van 144.00-148.99 +/-7kHz.

_PD2CW_
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2023, 22:38

Re: Ook maar even voorstellen

#9 Bericht door _PD2CW_ »

pe1gcg schreef: 06 okt 2023, 21:11 Ik ben Roy, woonachtig in Dieren. Ik heb eind jaren 70/ begin jaren 80 enige tijd besteed aan deze hobby. Trouwen, kinderen, werk en meer van dat soort dingen zorgden ervoor dat ik er geen geld en geen tijd meer voor had. Maar nu dus wel weer en zomaar uit het niets kwam de kriebel weer naar boven.
In de goeie oude tijd was ik uitsluitend actief met fm op de 2 meter band, verder ben ik niet gekomen.
Tot zover.

73
De PE1GCG
Als newbie op dit forum wil ik je van harte welkom heten. De kriebel gaat vast een flinke jeuk worden, ben ik bang. En een hoop geld als je niet uit kijkt... :D Evengoed, en nogmaals, welkom!

pe1gcg
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2023, 20:57
Roepletters: Pe1gcg

Re: Ook maar even voorstellen

#10 Bericht door pe1gcg »

Thnx, gaat lukken!

Plaats reactie