Ook maar even voorstellen.

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mei 2020, 20:42
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen.

#16 Bericht door TommyLF »

PA8S schreef:Welkom Thomas,
TommyLF schreef:... werkzaam bij de Luchtmacht CIS (Communicatie Informatie Systemen). ...

... eerst wil ik voor de Novice licentie gaan en dan zien hoe dat gaat en bevalt. ...
Als CIS'er moet dat je zeker lukken en zou F ook geen probleem hoeven zijn. Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo is maar 'vroeger' waren genoeg CIS'ers ook radio amateur. Vraag eens rond.

Alvast veel plezier.
Bij ons is de hele Transmissie (OPS) club vrij jong nu, en zit ik er als een van de weinige ouderen daar. Niemand hier heeft een licentie, ik weet dat er genoeg collega's danwel oud-collega's zijn die er iets mee gedaan hebben, vwb de studie voor de Novice moet het vastwel goed gaan komen, echter door de jaren heen is er in het opleidings traject het nodige veranderd en is er minder tijd en ruimte voor veel rekenwerk en formules etc etc, er wordt meer qua bediening en programeren geleerd dan reparatie en dergelijke, omdat wij dit al jaren niet meer mogen. Zelf kom ik nog uit de tijd dat we onze Grond/Lucht radio's deden onderhouden en afregelen, dan moest je dus nog wel wat kunnen. stuurstroom meten, instellen freq synthesizer en dan het bekende pieken/dalen werk om de frequentie zo nauwkeurig als mogelijk te krijgen. Was een ware sport soms met best wat uitdagingen.

Grt Thomas
2x Alinco DJ-V5, 1x BAOFENG GT-3TP,
1x RTL-SDR Dongle, 1x NESDR Mini 2,
1x NESDR SMart & HamItUp Plus.
NL-13993.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen.

#17 Bericht door PD2R »

TommyLF schreef:
PD2R schreef:Zelf ben ik werkzaam bij de brandweer op de vliegbasis Woensdrecht, waar zit jij?
Wel grappig man, ik heb tot 1 november voor zelfde Squadron gewerkt als jij nl. 961Sqn, ik zat daar bij het Bedrijfsbureau van de CIS.
Nu ben ik dus Sergeant Majoor bij 299Sqn op DHC. Klein wereldje blijft het...
Grt Thomas
Ik ben in februari na 13 maanden KMA en AOCS weer terug gekeerd op WDT. Daarvoor als was ik OSC (SM) werkzaam bij de brandweer. Waarschijnlijk hebben we elkaar wel eens gezien.

Hoe dan ook, succes met de machtiging! Gaat vast goed komen :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA7JWC
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 dec 2005, 15:42
Roepletters: PA7JWC
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen.

#18 Bericht door PA7JWC »

Welkom Thomas op het forum, volgens mijn zijn wij elkaar al wel eens tegen gekomen bij bedrijfsbureau... :D
Ik ben werkzaam bij de SVD als Vliegveldverlichting monteur op vliegbasis Woensdrecht.

Succes met studie voor N of F :wink:
73, Jan-Willem PA7JWC / 5Q7DX

Website: PA7JWC & PA6NB Contest Group
Als je schrijffouten vindt, dan mag je ze houden!

Gebruikersavatar
PA8S
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 jan 2020, 21:42
Locatie: JO32bl
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen.

#19 Bericht door PA8S »

TommyLF schreef:... bij 299Sqn op DHC. Klein wereldje blijft het...
Ooit ('93/'94) stage gelopen bij 299, toen nog op Deelen. ;)
PD2R schreef: ... en AOCS ...
En daar ook nog wat jaren ('06-'17) versleten.

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mei 2020, 20:42
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen.

#20 Bericht door TommyLF »

PA7JWC schreef:Welkom Thomas op het forum, volgens mijn zijn wij elkaar al wel eens tegen gekomen bij bedrijfsbureau... :D
Ik ben werkzaam bij de SVD als Vliegveldverlichting monteur op vliegbasis Woensdrecht.

Succes met studie voor N of F :wink:
Hey JW,

Grappig jou hier ook te zien, hahahaha jaja wij kennen elkaar zeker, ik was je vaste ritsel en regel voor "klusjes" en oplossingen...
Iets met een antenne voor de slagbomen ;-)
Voorlopig ga ik me eerst verdiepen in de "N" heb naast dit ook andere dingen vanwege mijn functie die ik doen moet, met de huidige "N" kan ik al behoorlijk uit de voeten en we zijn ook niet meer de jongste, dus ja leren en opname van stof is wel een dingetje.

Grt Thomas.
2x Alinco DJ-V5, 1x BAOFENG GT-3TP,
1x RTL-SDR Dongle, 1x NESDR Mini 2,
1x NESDR SMart & HamItUp Plus.
NL-13993.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen.

#21 Bericht door Juul - PE0GJG »

PD0Y schreef:Jeetje Luchtmacht! Dat is me een tijd geleden. Heb in 1986 op Soesterberg mogen vertoeven en werkzaam voor het Nederlandse EN Amerikaanse deel.
Ik hoefde nooit zo nodig in dienst maar heb de Luchtmacht toch als leuk ervaren.

Welkom op het forum!

En ik was fan van AFN - Soesterberg........................
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA7JWC
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 dec 2005, 15:42
Roepletters: PA7JWC
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Re: Ook maar even voorstellen.

#22 Bericht door PA7JWC »

TommyLF schreef:
PA7JWC schreef:Welkom Thomas op het forum, volgens mijn zijn wij elkaar al wel eens tegen gekomen bij bedrijfsbureau... :D
Ik ben werkzaam bij de SVD als Vliegveldverlichting monteur op vliegbasis Woensdrecht.

Succes met studie voor N of F :wink:
Hey JW,

Grappig jou hier ook te zien, hahahaha jaja wij kennen elkaar zeker, ik was je vaste ritsel en regel voor "klusjes" en oplossingen...
Iets met een antenne voor de slagbomen ;-)
Voorlopig ga ik me eerst verdiepen in de "N" heb naast dit ook andere dingen vanwege mijn functie die ik doen moet, met de huidige "N" kan ik al behoorlijk uit de voeten en we zijn ook niet meer de jongste, dus ja leren en opname van stof is wel een dingetje.

Grt Thomas.

Heej Thomas,

Leuk om je hier tegen te komen! Nu heb ik ook beeld bij.. :lol:
Ik heb even PB gestuurd.

Succes met studie N, natuurlijk gefeliciteerd met bevordering tot SM :wink:

Spreek je snel
73, Jan-Willem PA7JWC / 5Q7DX

Website: PA7JWC & PA6NB Contest Group
Als je schrijffouten vindt, dan mag je ze houden!

Plaats reactie