Ik ben ook nieuw hier

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA8S
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 jan 2020, 21:42
Locatie: JO32bl
Contacteer:

Ik ben ook nieuw hier

#1 Bericht door PA8S »

Hallo,

Sinds enkele minuten lid van dit forum. Ik ben Alexander, woonachtig in Zwolle en mag nu uit komen als PA8S, 8 januari jl. ben ik geslaagd voor mijn F-examen.

Mijn eerste QSO maakte ik op 1 a 2 jarige leeftijd onder toeziend oog (en oor) van mijn vader, dit was ergens halverwege de jaren 70. In de 90-er jaren ben ik actief geweest op 27MHz met vooral packet-radio toen ik nog in Kampen woonde. Na vele jaren rond te hebben gelopen met het idee om de boel wat serieuzer aan te pakken heb ik op de laatste DvdRA (nov '19) toch maar het Veron cursusboek aangeschaft en zie daar, het heeft succes gehad.

Op dit moment heb ik naast de nodige sdr's (RTL, HackRF One, Adalm-Pluto) een 2m/70cm porto (FM/DMR) die ik een beetje probeer te leren kennen. In de nabije toekomst zal HF er ook nog wel bij gaan komen.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Ik ben ook nieuw hier

#2 Bericht door PA5COR »

Welkom Alexander, veel te lezen hier en veel goede mede amateurs :mrgreen:
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 975
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Ik ben ook nieuw hier

#3 Bericht door PA0BAK »

Gefeliciteerd, hier heb je de rest van je leven plezier van.
HF kan ik je aanraden, alleen al met antenne experimenten kan je jaren vullen :lol:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Ik ben ook nieuw hier

#4 Bericht door PE2AAB »

Proficiat! Heel veel plezier met deze mooie hobby en tevens van harte welkom op dit forum!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA1RAM
Berichten: 314
Lid geworden op: 15 jul 2018, 12:24
Roepletters: PA1RAM
Locatie: Zeewolde

Re: Ik ben ook nieuw hier

#5 Bericht door PA1RAM »

Welkom Alexander en proficiat met je F-examen. We wonen niet zo heel ver uit elkaar dus komen elkaar vast nog tegen. Mooi verhaal ook met je vader op 2 jarige leeftijd :wink:
73, Richard (voorheen PD1RAM)

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5110
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Ik ben ook nieuw hier

#6 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Welkom Alexander.

Veel succes met alle experimenten.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Ik ben ook nieuw hier

#7 Bericht door PA3DAT »

Gefeliciteerd Alexander!

Ken je al meer radioamateurs in Zwolle of Kampen?
Aankomende dinsdag, 28 januari, is onze maandelijkse verenigingsavond. We zijn een gemengde Veron/VRZA-afdeling: Veron afd. Zwolle en VRZA afd. IJsselmond. Misschien leuk om eens te komen kijken en kennis te maken met je plaatselijke mede-amateurs?

In januari geen lezing maar de jaarvergadering, die duurt kort en daarna is er volop gelegenheid voor onderling QSO met een hapje/drankje van de vereniging(en). Gasten/niet-leden zijn altijd welkom, zelf bezoek ik ook regelmatig andere verenigingsavonden van bijv. Meppel (Lichtmis) of NOV op 't Harde (Noord Oost Veluwe).

De verenigingsavond is in de Kandelaar in 's Heerenbroek. Aanvang 20.00 uur, binnenlopen vanaf 19.30 uur.

QRZ.com (en nog enkele sites) is een complete database van (vrijwel) alle radioamateurs over de hele wereld. Daar zou je een account kunnen aanmaken.
Als voorbeeld mijn eigen pagina bij QRZ.com: https://www.qrz.com/db/pa3dat
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA8S
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 jan 2020, 21:42
Locatie: JO32bl
Contacteer:

Re: Ik ben ook nieuw hier

#8 Bericht door PA8S »

Dank jullie wel voor het welkom.

@PA3DAT, ik ken wel enkele radio amateurs uit Kampen van naam waaronder jij. Bij toeval kwam ik gisteren Herman PD0HF tegen en hebben we even gebabbeld over de hobby. Afgelopen december ben ik al eens langs geweest bij een lezing in Lichtmis, ik zal ook eens in 's-Heerenbroek komen kijken. In Zwolle ken ik er nog geen, alhoewel, een paar straten verderop woont er eentje die een aardig hoog antennepark in zijn tuin heeft staan. Die was een tijdje geleden nieuwe antennes aan het plaatsen en bij het voorbij lopen even een praatje mee gemaakt.

Zoals ik al in mijn welkoms bericht zei, eerst even mijn weg leren kennen in RF-land en kijken welk HF setje past bij mij, ook daar kan je door de bomen het bos niet meer zien. ;)

PA2LW
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 nov 2019, 14:26
Roepletters: PA2LW
Locatie: Kampen

Re: Ik ben ook nieuw hier

#9 Bericht door PA2LW »

Welkom! Weer iemand uit de buurt. Leuk! Klein wereldje, 'k ben begin jaren 90 in IJsselmuiden actief geweest met packet op 27mc. Ook afgelopen januari geslaagd, maar dan voor novice.

Gebruikersavatar
PA8S
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 jan 2020, 21:42
Locatie: JO32bl
Contacteer:

Re: Ik ben ook nieuw hier

#10 Bericht door PA8S »

@PD1LW. Ah, dan is het examen begin deze maand voor ons beide succesvol geweest :D Tja, de goede oude tijd van packet radio, ik heb toen veel plezier eraan beleefd. In die periode ook nog een tijdje een packet BBS gedraaid op 27MHz in Kampen (CB9KMP) waarbij ik mijzelf de call CB0RAS had toegeëigend. Het gebruikte packet modem (TNC2S) heb ik hier nog steeds, eens kijken of die nog bruikbaar is op de 2m. Volgens mij staat bij mijn vader de gebruikte 27MHz transceiver nog, als ik het mij goed voor de geest kan halen is dat een Midland 7001 Mk3.

Maar goed, nu langzaamaan bedreven gaan worden in het radio amateur wereldje. Kijken waar het mij gaat brengen.

Gebruikersavatar
PD2WR Danny
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 mar 2010, 21:54
Locatie: JO22rb
Contacteer:

Re: Ik ben ook nieuw hier

#11 Bericht door PD2WR Danny »

Welkom Alexander! :) Ik hou het kort, de lange versie komt later. ;)
Alle berichten (inclusief bijlagen) van Danny zijn met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Danny geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht (inclusief bijlagen) rechten worden ontleend.

Plaats reactie