PD4AN

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD4AN
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2019, 11:55
Roepletters: PD4AN

PD4AN

#1 Bericht door PD4AN »

Hallo allemaal

Ik ben Alexander, PD4AN.
Nieuw geslaagd Novice amateur uit Arnhem!
Ik ben 27 jaar oud en nieuw in de hobby, vroeger toen ik klein(er) was kreeg ik eens een Amroh
Bakkie van de buurman en na 3 vrachtwagenchauffeurs gehoord te hebben was ik er wel klaar mee.
Per toeval via Youtube de ham radio community gevonden en ik was meteen gehaakt, en besloten meteen te gaan leren voor novice.
En nu zijn we hier, ik heb bij toeval een oude radio van mn opa gevonden een Standard c8800, doet het nog prima.
Ook in de afgelopen maanden lekker apparatuur aan het verzamelen geweest waaronder een dx wire telescoopmasthengel een icom IC-735
met voeding en alles erbij, al diverse dipooltjes en endfeds gebouwd en ook wat groundplane antennes voor 2 meter en 70cm.

Ik ben volgens mij redelijk op weg, maar nu heb ik wel een vraag.

Wat zijn volgens jullie de aanraders om mijzelf bij aan te melden, zowel voor qsl over het internet alswel VRZA of Veron of wat nog meer.

Ik zat zelf te denken om mij bij VERON aan te sluiten en het voor het internet gewoon bij QRZ.com te houden, goed idee of mis ik dan cruciale dingen.

Ik ben op de hoogte van SOTA, IOTA, POTA ETC dus dat komt verder wel goed.

MVG
Alexander

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PD4AN

#2 Bericht door PE2AAB »

Proficiat en welkom hier!

Lees over de keuze van het al dan niet lid worden van een van de verenigingen in Nederland of daarbuiten dit topic eens: http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... 08#p221908

Veel plezier!!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2558
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: PD4AN

#3 Bericht door PA5COR »

Welkom Alexander, proficiat :wink:
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: PD4AN

#4 Bericht door PA3RIS »

Hallo Alexander. Welkom hier en mooi dat je je machtiging gehaald hebt!

Heb je naast de SOTA, IOTA, POTA enz. ook al gehoord van de JOTA? Dat kan, ook voor een beginnende novice, erg leuk en leerzaam zijn.

PD4AN
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2019, 11:55
Roepletters: PD4AN

Re: PD4AN

#5 Bericht door PD4AN »

Dank Dank, Ik heb weer wat te lezen!

JOTA had ik al wel eens van gehoord, ga ik nazoeken!

Vandaag mijn eerste contacten op 20 meter mogen maken, ondanks dat ik een computergeneratiekind ben vind ik het echt heel erg leuk.
Bijna verbazend hoe spannend het is en hoe leuk het is om ineens iemand je call terug te horen roepen, heerlijk.

Plaats reactie