Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#16 Bericht door ZA-Markplaats »

pe1br schreef:Een extra rubriek voor ATV zou ik zeker waarderen.
We hebben de categorie ATV-SSTV verplaatst van overige zendamateur, naar zend-ontvangst apparatuur.

Zodat deze dus niet moederziel alleen staat.

Er zullen nog wel meer verzoekjes komen, zo kregen we ook het verzoek om ex-army-dump iets uit te breiden, en dat zit ook in de pijplijn.

Er zijn sowieso meer categorieën, viel ons op dat 2dehands aardig wat categorieën heeft weggelaten.

Qua structuur (boom) komt het wel grotendeels overeen, dus het wordt niet anders zoeken.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#17 Bericht door PE2AAB »

Bij 2dehands miste ik altijd SHF transceivers en had UHF Transceiver een tweede category UHF TCVR. En dan ook nog eens ingedeeld in mobiel en basis. Als klap op de vuurpijl ook nog eens een VHF/UHF Transceivers. Deze dan weer niet mobiel. En dan heb je ook nog mensen die niet begrijpen wat nu waar moet. Erg verwarrend allemaal.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#18 Bericht door andre »

statistisch gezien, hoe meer rubrieken, hoe meer kans dat er verkeerd geplaatst wordt.. :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#19 Bericht door ZA-Markplaats »

andre schreef:statistisch gezien, hoe meer rubrieken, hoe meer kans dat er verkeerd geplaatst wordt.. :lol:
Da's helemaal waar. We gaan het zien.
pe1br schreef:Ik hoop wel dat dit niet weer een tijdelijke site wordt....
Dat is zeker niet de bedoeling, het ligt een de gebruikers om er een succes van te maken. Misschien werkt nog niet alles even feilloos Maandag 3 Juni, maar Urk en Aalburg zijn ook niet op één dag gemaakt.
pe1br schreef:.... en dan wordt verkocht aan de hoogste bieder ?
En ook dit is zeker niet de bedoeling, als je met dat doel een website gaat maken, moet je in je in een ander segment bevinden.

Hoop in ieder geval dat jullie het een beetje kunnen waarderen, en niet bij de eerste fout het gelijk de grond in .... in 4 dagen een website bouwen, en geheel goed werkend maken is best een uitdaging. Ook na 3 Juni gaan we nog wel door met de ontwikkeling van de website, alleen dan een tandje minder. 95% zal naar verwachting wel werken, geef het aub in ieder geval een kans.

Wat mij aan de ene kant verbaasd is, dat 2dehands.be wel (voorlopig) blijft bestaan. Ook vreemd, op de site van 2dehands, worden ook dingen geladen, vanaf 2dehands.be, als je in de broncode kijkt. Lijkt mij uitstel van executie, volgende stap is denk ik, dat 2dehands.be ook meegaat, of opgedoekt wordt, maar dat is een aanname.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#20 Bericht door PA0ETE »

Ik heb een kort moment overwogen of een https://tweedehands.zendamateur.com niet wat zou zijn :-)

Ik vind het mooi dat er een initiatief is. Wat me niet helemaal duidelijk is: is het een site die belangeloos beschikbaar wordt gesteld, of is het toch de bedoeling om op een bepaalde manier geld te verdienen zoals bijv. met het omhoog kunnen zetten vanje advertentie via een 0909-nummer of zo?

Niet dat ik vind dat er met één van tweeën iets mis is, bij tweedehands.nl hadden/hebben ze inderdaad zo'n verdienmodel, en dat werkte ook voor de gebruikers goed.

(Ik ben een van de beheerders van dit forum, en ik heb geen bezwaar tegen het onderwerp :-) Alle lof dat je de handschoen aanneemt.)

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#21 Bericht door PA3DAT »

Neem even een kijkje, de site staat vol met reclame. Dát is het verdienmodel, die paar euro
van iemand die zijn advertentie omhoog wil plaatsen is bijverdienste, een schnabbel.
Onderschat de reclame-inkomsten niet!
Dat was trouwens bij tweedehands.nl niet anders. Ik denk dat die mannen met de verkoop
wel een paar miljoen van eBay in hun zak hebben gestoken.

Ook deze website zou op jaarbasis duizenden euro's kunnen binnenhalen met wat simpele
reclame. En wij leden klagen niet hoor, we zijn er binnen de kortste keren aan gewend.
Zolang het maar geen irritante reclame is, zoals dat was op tweedehands.nl en hoogst
waarschijnlijk ook op zijn opvolger zal zijn.

http://www.tweedehands.net is trouwens ook een hele leuke site. Daar zouden we ook prima
onder dak kunnen... Dan moeten ze er even een afdeling zendamateur bij maken, zoals
ze ook hebben voor fotografie: https://fotografie.tweedehands.net/
Heel mooi, met de subgroepen in de linker navigatiebalk.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#22 Bericht door PA0ETE »

Op de site zie ik alleen een teller.

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#23 Bericht door PE1KEL »

"De al geregistreerde amateurs krijgen een email als het zover is."

Bedoelt men de zendamateurs die op dit forum geregistreerd zijn?

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#24 Bericht door andre »

He Alloys, zeggen ze dat thuis ook al tegen je, dat je een beetje een zeurkous aan het worden bent? :lol:
Ik kan je gerust stellen, ik ken Mario al ruim 35 jaar. Hij is een tikje eigenwijs maar zegt waar die voor staat. Dus wees gerust, het wordt geen commerciële website waar 'duizenden' euro's aan gaat worden verdiend....
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#25 Bericht door ZA-Markplaats »

Pffff...

Ik denk dat Alloys starks de enige is die wel naar Marktplaats gaat :lol: Wacht nu gewoon maar even af, voordat er een oordeel wordt gegeven, op een site, die jaren aan het slapen was, maar door dit voorval, blijkt dus, onbruikbaar is geweest.

We zijn dus in 4 dagen een website aan het bouwen, wat ons inziens een heel goed alternatief gaat worden... En, als je het niets vindt ook prima, dan veranderen we hem wel naar een auto website :mrgreen:
andre schreef:He Alloys, zeggen ze dat thuis ook al tegen je, dat je een beetje een zeurkous aan het worden bent? :lol:
Ik kan je gerust stellen, ik ken Mario al ruim 35 jaar. Hij is een tikje eigenwijs maar zegt waar die voor staat. Dus wees gerust, het wordt geen commerciële website waar 'duizenden' euro's aan gaat worden verdiend....
Dank je André.
PE1KEL schreef:"De al geregistreerde amateurs krijgen een email als het zover is."

Bedoelt men de zendamateurs die op dit forum geregistreerd zijn?
Nee, ik bedoel hiermee dat de oude site, "die volstond met reclame" online stond, met een vermelding dat je vanaf 3 Juni je advertenties kon plaatsen. Maar, de toeloop was enorm, en binnen 2 dagen hadden we al 200 gebruikers die zich dus geregistreerd hadden, terwijl wij de site wilden veranderen.
Om nog meer toeloop te mijden, hebben we deze site "die volstond met reclame" offline gehaald, en even een timer neergezet.

De ruim 200 geregistreerde gebruikers, krijgen dus maandag een mail, dat de site online is. Opnieuw registreren is dan wel een feit...

Zal het er nu uitziet, wordt dat Maandag om 18:00 uur, we hebben even nog die extra 6 uur nodig....

PA0ETE schreef:.....
Ik vind het mooi dat er een initiatief is. Wat me niet helemaal duidelijk is: is het een site die belangeloos beschikbaar wordt gesteld, of is het toch de bedoeling om op een bepaalde manier geld te verdienen zoals bijv. met het omhoog kunnen zetten vanje advertentie via een 0909-nummer of zo?

Niet dat ik vind dat er met één van tweeën iets mis is, bij tweedehands.nl hadden/hebben ze inderdaad zo'n verdienmodel, en dat werkte ook voor de gebruikers goed.

(Ik ben een van de beheerders van dit forum, en ik heb geen bezwaar tegen het onderwerp :-) Alle lof dat je de handschoen aanneemt.)
Er we hebben inderdaad een functie om "betaalde advertenties" aan te maken. Zoals het er nu uitziet, krijgt de gratis gebruiker de mogelijkheid om 30 advertenties per maand te plaatsen, als dit te weinig is, passen we dit aan, maar je moet ergens beginnen.

Daarna, krijg je in stappen van een paar euro, de mogelijkheid om meer advertenties te plaatsen, met 1 of meerdere video's, en mogelijkheid tot topadvertenties ( deze krijgen binnenkort dan een soort label, zoiets als "topadvertentie" )

Wil je van een gewone advertentie, een topadvertentie maken, dan kan dat ook voor een paar euro.

Betaling gaat via Mollie (iDeal, Bancontact) en PayPal.

De structuur ( qua categorieen) ziet er bijna het zelfde uit als nu op 2dehands, alleen wel wat meer categorieen, die ze niet hadden, of wel hadden, maar weg hebben gedaan. Nieuwe categorieen zijn onder andere "ex army dump, met subcats, zoals gevraagd, SHF categorie, als er behoefte is aan EHF, is dat ook mogelijk. Ook ATV/SSTV is van de partij, en niet ergens in een hoekje, zoals op 2dehands.

Bedrijven kunnen wel advertenties plaatsen, maar alleen in nieuw en commercieel. Als we zien dat nieuwe producten van bedrijven in een andere categorie staan, wordt daar opgetreden.

Verder is de mogelijkheid om een advertentie makkelijk uit te printen, op te slaan middels pdf en een QR-code, die je bv kunt delen.
Er wordt GEEN mogelijkheid geboden om in te loggen via bv Facebook. Inloggen gaat middels email-adres en paswoord.
Advertenties kun je bekijken, zonder in te loggen.
Gebruikers kunnen uit 3 landen komen, NL, BE en DE, dus geen frankrijk

Wat je wel moet doen is, de layout van 2dehands vergeten, dit ziet er heel anders uit. Misschien even wennen, maar wij denken dat het sowieso minder klikwerk is om een advertentie te maken.

Oja, en als je een account aanmaakt, kun je gelijk je eigen pagina maken. Dat ziet er zo uit: https://www.zendamateur-marktplaats.nl/ inlognaam (of zelfverzonnen, PD3xxx) Zo heb je straks dus je eigen pagina met advertenties.

Het wordt geen veilingsite. Daar hebben we er genoeg van.

Kortom, kom gewoon eerst even kijken,en oordeel dan zelf.....

Site wordt gemaakt zodat deze werkt, de komende tijd komen nog wat features aan, voor en achter de schermen, maar eerst het belangrijkste, en dat is de boel online gooien......

Tot Maandag 18:00 uur.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#26 Bericht door PA3DAT »

andre schreef:He Alloys, zeggen ze dat thuis ook al tegen je, dat je een beetje een zeurkous aan het worden bent? :lol:
Ik kan je gerust stellen, ik ken Mario al ruim 35 jaar. Hij is een tikje eigenwijs maar zegt waar die voor staat. Dus wees gerust, het wordt geen commerciële website waar 'duizenden' euro's aan gaat worden verdiend....
Ik bekijk het vanaf de eerste pagina kritisch. Ik ben niet tegen commerciële sites, integendeel. Maar als
iemand schrijft "Door de fascinatie voor het zendamateurisme, willen we deze site aanbieden" en even
verder "deze wordt niet gebouwd om er rijk van te worden, zoals bv 2dehands voor een websitevermelding
9 euro vroeg :evil: Als we de jaarhosting eruit hebben, dan is het al goed" dan word ik nieuwsgierig.

Zo hadden ze al een opzet (die oude versie) online staan, die waar al 200 van ons zich hebben geregistreerd.
En wat zie ik daar? Reclame, van boven tot onder. Van wat dat opbrengt kun je heel wat websites hosten,
dat kan ik je wel vertellen. Dát is commercieel (en zeer aantrekkelijk). Dat geeft niet, maar dan moet je dat
eerlijk zeggen!

Ik stoorde me ook aan de anonimiteit van het geheel. Daar maak ik dan een opmerking over, en ik krijg als
antwoord "ik ben Mario". Ja, daar word je wijzer van.

Ik houd van transparant, open en eerlijk. En dat heb ik tot nu toe in dit verhaal gemist.

Maar goed, voordeel van de twijfel, we gaan het zien! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#27 Bericht door PA0ETE »

PE1KEL schreef:"De al geregistreerde amateurs krijgen een email als het zover is."

Bedoelt men de zendamateurs die op dit forum geregistreerd zijn?
Ik denk dat hij de website zelf bedoelt.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#28 Bericht door PA0ETE »

Helemaal anoniem is het natuurlijk niet als hij zich hier bekend maakt en uitleg van zaken geeft. En iemand die al sinds 2007 actief forumlid is zegt dat hij hem kent.

Het kan best dat het uiteindelijk nog een slappe en te commerciële site wordt. Ik heb de alleraardigste mensen totale wanproducten in de markt zien zetten. Maar er is natuurlijk nog meer keus. En als daar in dat geval ook niets bij zit kunnen we altijd nog een tweedehands.zendamateur.com gaan overwegen :-)

En als het wel iets goeds is, dan is het leuk dat wij het als een van de eersten weten.

ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#29 Bericht door ZA-Markplaats »

PA0ETE schreef:...... een slappe en te commerciële site wordt. En als het wel iets goeds is, dan is het leuk dat wij het als een van de eersten weten.
Dat wordt het ons inziens zeker niet. Slap is hij (of zij) niet, en te commercieel ook al niet. Was gisteren op Marktplaats, en je ziet door de advertentiebanners en andere zooi, de advertenties van gebruikers bijna niet meer staan. Ook het laden van de website, eerder aangehaald, denk je dat je een advertentie kan gaan lezen, komt er nog een blok met adsense, admarkt en weet ik veel voorbij.
Het wordt, of beter gezegd, het is een cleane en strakke website, weinig klikwerk voor een aan te maken 99% is de categorie met 1 klik te selecteren.
PA0ETE schreef:En als het wel iets goeds is, dan is het leuk dat wij het als een van de eersten weten.
Jullie weten het al. Zet dus de wekker / notificatie, laat de hond eerder uit, want op 3 juni om 18:00 uur gaat de website online.
Wij zaten te denken, als nu iedere zendamateur als gebruikersnaam, zijn call gebruikt, dat biedt gelijk een stukje (meer) zekerheid voor andere gebruikers. Normaal gesproken lichten zendamateurs elkaar niet op. Niet verplicht natuurlijk, maar dit werd al eens geopperd.
Inloggen gaat net als bv op 2dehands, met email met password. Connecties als " login met Facebook,Twiiter" gaat er niet inkomen, omdat wij hier niets mee hebben. Veel amateurs willen niet gevolgd worden. We gebruiken wel Google Search Console, ( Was Google voor Webmasters) dit is om de site te monitoren, maar dat is geen probleem, die wordt ook op zendamateur.com gebruikt.
Daarbij, alle pagina's zijn httpS, zegt ook niet alles, maar geen lelijke meldingen van een "onveilige website" of "niet beveiligd"


En, de ergernis van bijna iedere zendamateur, de chatfunctie, die zit er ook niet in. Gewoon een mailtje sturen dus.
Het kan dus zijn dat je aan de ene kant wat mist, maar je moet niet achterom kijken, maar vooruit, en kijken wat je krijgt, want tenslotte hebben we vanaf 3 Juni niet veel meer om op terug te vallen.

Genoeg gepraat, we gaan weer verder. Misschien nog een tip, zorg in ieder geval dat het domein "@zendamateur-marktplaats.nl in je withlist staat, of hoe dat ook bij ieder mailprogramma heet. Zo voorkom je dat berichten ooit in de spamfolder komen.

DK1NL
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 jan 2011, 17:19
Roepletters: DK1NL
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#30 Bericht door DK1NL »

PA0LMD schreef:Vooralsnog zet ik mijn kaarten op tweedehands.be
Je kunt daar zelf kiezen of je B of NL of beide landen wilt zien.
Precies dat doe ik ook.
Als grensbewoner is dit zonder meer de meest interessante site voor mij.
73 Marcel DK1NL
QRZ: https://www.qrz.com/db/DK1NL

Plaats reactie