Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#106 Bericht door pa3kc »

De topic titel is misleidend.

Als je jezelf netjes voorstelt dan zeg je wie je bent.

Wat je ter beschikbaar stelt aan de ZA gemeenschap vind ik hartstikke goed van je, maar dit geheimzinnige gedoe vind ik maar erg vreemd van je :?

pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#107 Bericht door pe1ioc »

Eh.. misleidend ??
Mario heeft zich een paar schermen terug toch netjes voorgesteld en iets over de verdere ( overige ) activiteiten van zijn bedrijfje verteld ?

Tjerk ,PE1IOC
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#108 Bericht door on4avt »

PA0CMU schreef:@on4avt: Willy, ik zie dat je een Elecraft K2 noiseblanker zoekt. De foto's die je op ZA-marktplaats hebt gezet zijn echter van een KAF2 (audio filter) en een hulpprintje om een verwijderde KNB2 te overbruggen. Dat schept verwarring denk ik.


Moet ik gaan nazien , heb de verkeerde voor ,moet de KNB 2 zijn

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#109 Bericht door andre »

pa3kc schreef:De topic titel is misleidend.

Als je jezelf netjes voorstelt dan zeg je wie je bent.

Wat je ter beschikbaar stelt aan de ZA gemeenschap vind ik hartstikke goed van je, maar dit geheimzinnige gedoe vind ik maar erg vreemd van je :?
Uh...leg eens uit, wat jij nu precies zo geheimzinnig vind? Site is al enige tijd volledig operationeel, en alles wat je (zou) wil(len) weten is er te vinden.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#110 Bericht door PA0ETE »

Niet heel serieus bedoeld hoor (Jörgen kent mij), maar PA3KC is ook misleidend.

(Dat zou volgens de conventies al sinds de jaren 80 PA3KHz moeten zijn :lol: )

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#111 Bericht door andre »

Kijk, dat is pas misleidend... :wink:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#112 Bericht door ZA-Markplaats »

Ondertussen al vele honderden amateurs en niet amateurs de weg gevonden naar de website, wat ook weer resulteert in vele GB's aan verstookte data. Maar qua advertenties is de zomertijd niet de beste tijd lijkt het wel. Nu zien we om ons heen ook dat de "verkoop-drift" een beetje afneemt, wie gaat er met dit weer de shack, kelder of schuur in, om nog wat op te zoeken. Dus ik ben er niet zo bang voor dat de advertenties weer toenemen.

Bedankt ook Lex, voor het linkje op www.ph2lb.nl. Ik zag dat het logo niet geheel tot z'n recht kwam, dus ik zal je een nieuw logo sturen eerdaags, met een zwarte "marktplaats" tekst aan de onderkant.

Verder achter de schermen bezig geweest, en de nieuwste "bezigheid" is een App voor Android, die momenteel draait als test bij een paar amateurs. Deze werd in goede gezondheid ontvangen, en biedt vele mogelijkheden in klein formaat, als in één oogopslag zien wat er nieuw is, advertenties plaatsen e.d. Zitten nog wat schoonheidsfoutjes in, maar het begin is er.

Als aanvulling op de site komt er ook een " URL verkorter" bij, sommige adverteerders hebben grote URL's bij de advertenties staan, dat het design er een beetje moeite mee heeft. Door de url te verkorten, is dat opgelost.

De rubriek 27Mhz-CB, staan momenteel 2 advertenties in, de link helemaal bovenaan de pagina is verdwenen, zodat er meer plaats over bleef voor "zendamateur" categorieën. De categorie zelf blijft wel bestaan, deze is gewoon via de homepage en de footer bereikbaar. Blijkt dus dat de 27Mhz advertenties toch naar Marktplaats zelf is verhuist. Ook zeer tevreden hoe adverteerders in "hun eigen categorie" advertenties plaatsen, daardoor is het voor de zendamateurs en andere bezoekers goed zichtbaar, waar wat staat, en niet zoals op de oude 2dehands site, alles door elkaar.

De mogelijkheid om de call in de advertentie te zetten, via je profiel, werd als zeer positief ervaren, en vele maken daar ook gebruik van. Mocht je dat nog niet doen, en je wilt dat wel laten zien, dan is dat toe te voegen via je profielpagina "mijn profiel" of direct via https://www.zendamateur-marktplaats.nl/ ... ccount_tab Via de link onderaan de pagina, kun je een lookup doen bij QRZ.com, om te kijken of het een geldige call is.

Als laatste kreeg ik een paar keer een mailtje, dat het niet mogelijk was om op een advertentie te bieden. Ik heb dat al eerder gezegd, en er werd zelfs hier op het forum op gereageerd dat dit onnodig de prijs opdrijft. Het is, en het wordt geen veilingsite, daar zijn er genoeg van, als je tenminste die tussen de reclames kunt vinden. Hier doen we het met vaste prijzen. Weet iedereen waar hij of zij aan toe is.
Ook de vraag, om een advertentie als "ik zoek". Daar is de site niet op ingericht, temeer omdat een "zoekertje" meestal via fora gaat. Misschien komt het eens, maar de opzet is, als verkoopsite.

Nou dit was het weer even, een korte update. Ik zou zeggen als je het nog niet gedaan hebt, promoot met mate, daar heeft iedereen baat bij. :mrgreen:

pe1br
Berichten: 614
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#113 Bericht door pe1br »

ZA-Markplaats schreef:als in één oogopslag zien wat er nieuw is
Dat zou ook een mooie toevoeging zijn voor de site als dit mogelijk is.
Verder een super mooie site, heel veel succes en blijf vooral zo door gaan.

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#114 Bericht door PH2LB »

ZA-Markplaats schreef:Bedankt ook Lex, voor het linkje op http://www.ph2lb.nl. Ik zag dat het logo niet geheel tot z'n recht kwam, dus ik zal je een nieuw logo sturen eerdaags, met een zwarte "marktplaats" tekst aan de onderkant.
Helemaal goed, dan zal ik hem vervangen als het nieuwe logo hebt. Stuur maar een PB met een link waar ik hem kan oppikken. Of post de link in deze thread, misschien dat meer mensen interesse hebben.

Edit : heb voor nu ff de

Code: Selecteer alles

style="background-color:lightgrey" 
gezet. Dan lijkt het meer op het origineel.
http://www.ph2lb.nl/blog/index.php?page=for-sale
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#115 Bericht door ZA-Markplaats »

Mooi opgelost, dat kan ook :P

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#116 Bericht door pa3kc »

PA0ETE schreef:Niet heel serieus bedoeld hoor (Jörgen kent mij), maar PA3KC is ook misleidend.

(Dat zou volgens de conventies al sinds de jaren 80 PA3KHz moeten zijn :lol: )
Zet eens SSL aan op de host/site, 2 minuten werk en het SSL certificaat voor het hele domein is ook nog gratis. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om op dat nederhost (ge)bakje een beetje apache te configen?

// 3kc mompelt iets van wie de bal kaats en zo :P

Ontopic:

Mario (ik vraag mij af of je echt zo heet) ik vind het jammer dat je niet verteld hoe je echt heet en wat je radio call is. Ik snap niets van deze geheimzinnigheid.

Dat gezegd hebbende, je hebt het wel even gedaan. Dank je wel voor het initiatief dat je genomen hebt en dat de site flink mag groeien!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#117 Bericht door PA0ETE »

pa3kc schreef:Zet eens SSL aan op de host/site, 2 minuten werk en het SSL certificaat voor het hele domein is ook nog gratis. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om op dat nederhost (ge)bakje een beetje apache te configen?

// 3kc mompelt iets van wie de bal kaats en zo :P
Maar daar ga ik helemaal niet over. De meeste van de sites waar ik er wel over ga zijn ofwel https of zowel https als http te benaderen. :-)

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#118 Bericht door PA0ETE »

Even serieus (en daarnaast offtopic :-) ): een goedkoop certificaat als dat van Let's encrypt is inmiddels al niet veilig meer. Dingen als min webshop draaien daarom met een beter certificaat dat op mijn naam staat, dat ook duurder is om die reden.

Het is bijvoorbeeld mogelijk om bij het regelmatig updaten van het certificaat dat bij de goedkopere partijen nodig is bij dat update-proces in te breken.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#119 Bericht door andre »

pa3kc schreef: Mario (ik vraag mij af of je echt zo heet) ik vind het jammer dat je niet verteld hoe je echt heet en wat je radio call is. Ik snap niets van deze geheimzinnigheid.

Dat gezegd hebbende, je hebt het wel even gedaan. Dank je wel voor het initiatief dat je genomen hebt en dat de site flink mag groeien!
jaar of 35 geleden heeft hij zich bij mij netjes voorgesteld met de naam Mario en dat heeft hij volgens mij nooit meer veranderd. :lol:
Een call heeft hij niet, maar dat had je zelf ook al kunnen weten want ook dat staat ergens tussen de 8 lopende pagina's van dit topic.

Nog meer geheimzinnigheid gevonden?? :shock:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Jarne
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:57

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#120 Bericht door Jarne »

Is er een mogelijkheid om in plaats van alleen de vraagprijs bv nader overeen te komen NOTK oid in te vullen als je iets zoekt?
Of kijk ik niet goed?

Plaats reactie