Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#46 Bericht door PE9PE »

Ik zie dat de website online staat en ik wens Mario veel succes.

73
Rob
PE9PE
Life is too short for QRP.

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#47 Bericht door PD7HB »

Ik begrijp het ge-urineer eigenlijk ook niet en begrijp ook werkelijk niet dat ik hier kreten hoor als "anoniem, fraude gevoelig en meer van dat soort zaken" Wees verdomme blij dat er iemand is die het gat van 2dehands.nl wil opvangen en registreer je gewoon en wacht af ipv alleen maar vragen te stellen van wie bent U en wat is de beweegreden achter deze site, alles is beter dan die onoverzichtelijke site als marktplaats.nl !

En dan ook de kreten "Het gebruik van het woord marktplaats in de naam van de site suggereert niet bestaande legitimiteit, de site heeft zoals ik het nu begrijp niets met marktplaats.nl te maken." en "Als er een roepteken bijstaat weet ik met wie ik te doen heb. ik kan dat controleren. Als er staat Andre weet ik begot niet wie of van waar die is! En daar doe ik geen zaken mee. ben al eens bedrogen geweest." :oops: :oops: :oops:

Als je niet bedrogen wilt worden doe je er verstandig aan de spullen op te halen zodat je kan zien wat je koopt. Oplichting online is schering en inslag, kijk eens op Google met zoekterm: opgelicht marktplaats.

Men moet gewoon in de pot urineren en niet op een forum :evil:

Ik wens zendamateur-marktplaats.nl een goed lopende site toe
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#48 Bericht door PD7P »

@PD7HB

+1 Amen!!

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#49 Bericht door PE1KEL »

Mijn virusscanner detecteert de website als een 'dangerous website'.

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#50 Bericht door PD7HB »

OK dan eens een andere scanner nemen.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#51 Bericht door pe1ioc »

Zo.. ben maar eens begonnen de ex-army-dump te vullen met ads op deze zendamateur- marktplaats.nl
Eigenaar staat open voor onze suggesties en voorgestelde veranderingen.
Laten we daar dus gebruik van maken ! :D
Mario, de beheerder , is zelf helemaal geen zendamateur dus voor hem extra lastig als je niet in deze materie thuis bent.
Ik heb dan , ander voorbeeld, bijvoorbeeld geen verstand van auto’s en ( sommige) vrouwen..
Als je hier dan toch eens mee te maken krijgt.. lastig !

Groet en 73 vanuit Drentheland,
Tjerk, PE1IOC
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#52 Bericht door andre »

Wees gerust Tjerk, hij krijgt voldoende bijval, indien nodig...
Gaat vast allemaal goed komen.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#53 Bericht door pe1ioc »

Hoi Andre,

Denk ik ook, moet gewoon even zijn tijd hebben !
( en de wereld is vandaag de dag al zo gehaast.. )

Tjerk
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#54 Bericht door PE1KEL »

PD7HB schreef:OK dan eens een andere scanner nemen.
Nee hoor.
Ik heb niet zo'n sterke behoefte om die website te willen zien.
Toch wens ik iedereen succes met de verkoop op de nieuwe marktplaats.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#55 Bericht door andre »

Ach, als een succes wordt komen we je daar vast wel tegen. En dan zullen we niet boos op je worden. :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 586
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#56 Bericht door PH4CK »

Ziet er goed uit, ik zou graag de naam en woonplaats van de aanbieder in het advertentie overzicht willen zien.
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#57 Bericht door pe1ioc »

Bij mijn nieuw geplaatste advertenties op deze zendamateur-marktplaats site ( altijd te herkennen aan de @... @ tussen de koptitel ) zet ik de gegevens er zelf maar even bij ( niet iedereen kijkt n.l. op qrz.com bij de geplaatste call , als je hier tenminste met je call geregistreerd bent )
Als meer amateurs dat nu in de tekst doen is dat probleem alvast even opgelost.

Ja.. dan melden zich natuurlijk weer regelpuristen die gaan stellen of woonplaats noemen en naam zichtbaar maken geen schending van de nieuwe privacy wetgeving is..
Zo zijn we ( en blijven we ) lekker bezig natuurlijk.

Het verzoek is bij de beheerder Marco ingediend of het mogelijk is om te melden op welke datum het account is aangemaakt ( zoals bij deze site zichtbaar is )
Op deze manier achterhaal je ‘ zendamateurs ‘ die iets fantastisch moois voor een fantastische prijs aanbieden, liefst ook nog volledig vooruitbetaald willen hebben en dan blijkt dat het account pas de vorige dag is aangemaakt...

Door zo een iemand ben ik al eens voor een paar honderd euro op marktplaats opgelicht met zo’n account, dus zelf helaas even niet goed opgelet.
Aangifte gedaan, de politie doet er niets mee, de bank zegt : we geven geen gegevens vrij, privacy wetgeving meneer en uw overschrijving was toch volledig ? Tja,..daar sta je dan...

Tjerk, PE1IOC
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#58 Bericht door ZA-Markplaats »

PH4CK schreef:Ziet er goed uit, ik zou graag de naam en woonplaats van de aanbieder in het advertentie overzicht willen zien.
Tja, dat is een moeilijke materie. De één vind het goed om zijn gegevens bij de advertentie te zetten, de andere weer niet. Ik had het eerst verplichte velden gemaakt, maarja, niet iedereen is daar dus van gediend. Dus de velden als niet verplicht laten zien, en het is aan de adverteerder of deze het invult. Blijft moeilijk dus.

Wat betreft de registratiedatum, dat zit niet standaard in de software, dus we moeten eens kijken of dit is te maken. Eerst even de belangrijkste dingen wegwerken, veel hulp van Tjerk, dank daarvoor (duimpje omhoog)

En zo heeft de ene gebruiker die wensen, en de ander weer dat. We kijken wat mogelijk is, gisteren vele, lovende, emails gekregen, en dat doet toch wel weer goed, ipv in een potje urineren. We gaan er gewoon wat van proberen te maken, als je iets ziet wat niet helemaal juist is, of iets anders kan, laat het weten.

De meest gestelde vraag gisteren, en ook vandaag nog, was de vraag of er een App komt. Dat is wel de bedoeling, maar om nu gelijk op de tweede dag een app te lanceren, kost sowieso al aardig wat, maar los daarvan, stel dat het toch door wat voor reden niet geheel volgens verwachting gaat lopen, is dat zonde van het werk, en uiteindelijk geld. Dus daar wachten we nog even mee. Site is mobiel ook bereikbaar.

Verder zal de navigatie wat aangepast worden, die werkt nog niet geheel volgens wens. Ik zeg iedere keer maar weer, Urk en Venlo, zijn ook niet op één dag gebouwd.

Het is in ieder geval al lekker druk met aanmeldingen, dus dat zijn goede berichten...

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#59 Bericht door PH2LB »

ZA-Markplaats schreef:De meest gestelde vraag gisteren, en ook vandaag nog, was de vraag of er een App komt. Dat is wel de bedoeling, maar om nu gelijk op de tweede dag een app te lanceren, kost sowieso al aardig wat, maar los daarvan, stel dat het toch door wat voor reden niet geheel volgens verwachting gaat lopen, is dat zonde van het werk, en uiteindelijk geld. Dus daar wachten we nog even mee. Site is mobiel ook bereikbaar.
Zorg dat de site gewoon mobiel lekker werkt en push notifications ondersteund. Zodat de gebruiker een pingeltje krijgt als er b.v. een nieuwe bod binnen komt.

Ik maak al meer dan 15 jaar software voor mobiele devices (zakelijke toepassingen) en waar vroeger een app bedoeld waren om offline te kunnen werken omdat online niet altijd mogelijk was of gewoon te duur, zijn de meeste apps tegenwoordig niks anders dan wat wij een front-end voor de content noemen. De slechtste en meest irritante apps zijn dan ook de apps waarin de app zelf niks anders is dan een frame om een webbrowsers (trust me dat is vaker zo dan je denkt).

Maar terug on-topic, ziet er gelikt uit en lekker responsive.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#60 Bericht door PD7HB »

Misschien de provincie verplicht stellen als veld, dan weet een koper uit Limburg dat bv de verkoper in Friesland woont voor hij gaat reageren op een advertentie, zeker met ophalen een belangrijk punt.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Plaats reactie