Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#31 Bericht door ZA-Markplaats »

Voor de gene die wel durven overstappen :P , en hun waarderingen van 2dehands willen behouden, hier even een korte uitleg:

Ga naar je account op 2dehands.nl, en ga rechtsboven naar "mijn profiel"

Dan kom je op een pagina met je profiel, en onderaan de waarderingen.

Selecteer deze, en slaat dit op dmv platte tekst, of, slaat dit op met behoud van de linken, alleen zal dit later niet meer werken.

We kregen namelijk een mail van een zendamateur, en vroeg of de waarderingen meegenomen konden worden. Die mogelijkheid hebben we (nog) niet. Echter, als je ze opslaat, dan heb je ze maar vast, vanaf Maandag zijn ze sowieso weg.

We gaan kijken of er een mogelijkheid om deze bv zichtbaar te zijn in je profiel, maar dat is even voor later, daar is nu de tijd te kort voor.

DK1NL
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 jan 2011, 17:19
Roepletters: DK1NL
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#32 Bericht door DK1NL »

ZA-Markplaats schreef:Voor de gene die wel durven overstappen
Dit heeft niets met durven te maken!
73 Marcel DK1NL
QRZ: https://www.qrz.com/db/DK1NL

PA0NCR
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17
Locatie: Nieuwkoop

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#33 Bericht door PA0NCR »

Tweedehands.nl verdwijnt en zo wordt op de site vermeld, verdergezet (inclusief de rubriek zendamateur) op Marktplaats.nl. Vervolgens maken een aantal mensen van die gelegenheid gebruik om de rubriek zendamateur te ‘kapen’ en onder de naam https://www.zendamateur-marktplaats.nl/ voort te zetten. Het gebruik van het woord marktplaats in de naam van de site suggereert niet bestaande legitimiteit, de site heeft zoals ik het nu begrijp niets met marktplaats.nl te maken.

Deze handelswijze verdient wat mij betreft niet de schoonheidsprijs, maar vooruit, je zou het ook entrepreneurship kunnen noemen. Maar wat mij– net als PA3DAT – erg stoort is de anonimiteit achter het initiatief (Mario, hallo zeg!). Ook over de motivatie heb ik mijn twijfels. “Door de fascinatie voor het zendamateurisme, willen we deze site aanbieden”, lijkt me meer ingegeven om sympathiek over te komen dan op realiteit te berusten. Het beheren van een site zoals de initiatiefnemers voor ogen staat is een redelijk complexe en tijdrovende aangelegenheid. Er is dan ook niets mis mee om d.m.v. gedoseerde reclame inkomen te genereren, sterker nog het is noodzakelijk.

Veel liever had ik een ontwikkeling in de richting van een door de VERON en VRZA beheerde site gezien met inbreng van de ervaring van PA0FRI maar ik realiseer mij dat dit op korte termijn nooit gaat lukken. Ook ik geef Mario en de zijnen daarom schoorvoetend het voordeel van de twijfel. Ik hoop wel op meer openheid van zaken, dat zou mij zeker wat meer vertrouwen in de onderneming (want dat is het toch eigenlijk?) geven.

Nico – PA0NCR
De hobby spitst zich toe op HF (80-10 mtr), met name het bouwen van alles wat daarbij komt kijken. En daar kan ik soms wel hulp bij gebruiken.....

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#34 Bericht door andre »

DK1NL schreef:
ZA-Markplaats schreef:Voor de gene die wel durven overstappen
Dit heeft niets met durven te maken!

uhhh....al je iets quote, moet je ook de daarbij behorende emoticon mee kopiëren anders trek je de opmerking volledig uit haar context...
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#35 Bericht door Randy »

PA0NCR schreef:Deze handelswijze verdient wat mij betreft niet de schoonheidsprijs, maar vooruit, je zou het ook entrepreneurship kunnen noemen. Maar wat mij– net als PA3DAT – erg stoort is de anonimiteit achter het initiatief (Mario, hallo zeg!). Ook over de motivatie heb ik mijn twijfels. “Door de fascinatie voor het zendamateurisme, willen we deze site aanbieden”, lijkt me meer ingegeven om sympathiek over te komen dan op realiteit te berusten. Het beheren van een site zoals de initiatiefnemers voor ogen staat is een redelijk complexe en tijdrovende aangelegenheid. Er is dan ook niets mis mee om d.m.v. gedoseerde reclame inkomen te genereren, sterker nog het is noodzakelijk.
Ik heb ook een 'persbericht' mogen ontvangen. Uiteraard geheel anoniem en verstuurd vanaf een buitenlands IP-adres. Op de vraag wie 'we' en 'wij' zijn, is geen antwoord gekomen. En dat is jammer. Marktplaatsen staan bekend om de vele fraudeurs. Juist door zelf als platform ook nog de anonimiteit te verkiezen, laat bij mij in ieder geval alle alarmbellen rinkelen.
PA0NCR schreef:Veel liever had ik een ontwikkeling in de richting van een door de VERON en VRZA beheerde site gezien met inbreng van de ervaring van PA0FRI maar ik realiseer mij dat dit op korte termijn nooit gaat lukken. Ook ik geef Mario en de zijnen daarom schoorvoetend het voordeel van de twijfel. Ik hoop wel op meer openheid van zaken, dat zou mij zeker wat meer vertrouwen in de onderneming (want dat is het toch eigenlijk?) geven.
De VERON heeft het 'VERON Techniek Forum' dat enkel voor (gecontroleerde) leden beschikbaar is. De kans op fraude wordt hierdoor al een stuk minder. Al weet ik eigenlijk niet of er een verkoop-sectie is. Ik heb de website(s) ooit wel gebouwd, maar mezelf weinig met de inhoud bemoeit en de laatste keer dat ik het forum bezocht is alweer even geleden. Het staat mij vooral bij dat inloggen altijd erg moeilijk gemaakt wordt met een validatiecode via e-mail.

ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#36 Bericht door ZA-Markplaats »

Tjonge....
Randy schreef:Uiteraard geheel anoniem en verstuurd vanaf een buitenlands IP-adres.
Dat heb je als je via een VPN verbinding zit, wat is daar op tegen?

Zo anoniem ben ik niet, maar het feit al dat ik alleen met mijn naam bekend ben, en bekend ben bij aardig wat zendamateurs, alleen zelf geen zendamateur ben, met ik gelijk alles bloot geven?

Heb nu alweer spijt dat er aan begonnen ben, maar ik ga wel door.
Er zijn hier genoeg mensen die alleen maar hun voornaam vermelden.

En ja, het is een onderneming inderdaad, en alles gewoon legaal. Ik doe iedere 3 maanden de belastingaangifte enz.

@ Randy, ik heb je mailtje gelezen, heb 3 x geprobeerd mijn mailtje terug weg te krijgen, maar werd terug gebounced, dus daar ben ik maar mee gestopt.

De domeinnaam is al jaren oud, en marktplaats is geen geregistreerde naam. :P En zolang het ook eens niet op lijkt, qua layout.
Mocht dat het probleem zijn, ik heb nog 70 andere domeinnamen dus keuze zat.

Maar, wat willen jullie dan precies weten? Ik ga echt niet op een openbaar forum alles vertellen, dus als je wat wilt weten, stuur je een PB en ik zal het je vertellen.

ps. EN ik heb wel degelijk contact met PA0FRI gehad hierover, en hij heeft zelfs bestanden verstuurd van "zijn" 2dehands site destijds.

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#37 Bericht door PA3ECZ »

ZA-Markplaats schreef:Tjonge....
Randy schreef:Uiteraard geheel anoniem en verstuurd vanaf een buitenlands IP-adres.
Dat heb je als je via een VPN verbinding zit, wat is daar op tegen?

Zo anoniem ben ik niet, maar het feit al dat ik alleen met mijn naam bekend ben, en bekend ben bij aardig wat zendamateurs, alleen zelf geen zendamateur ben, met ik gelijk alles bloot geven?

Heb nu alweer spijt dat er aan begonnen ben, maar ik ga wel door.
Er zijn hier genoeg mensen die alleen maar hun voornaam vermelden.

En ja, het is een onderneming inderdaad, en alles gewoon legaal. Ik doe iedere 3 maanden de belastingaangifte enz.

@ Randy, ik heb je mailtje gelezen, heb 3 x geprobeerd mijn mailtje terug weg te krijgen, maar werd terug gebounced, dus daar ben ik maar mee gestopt.

De domeinnaam is al jaren oud, en marktplaats is geen geregistreerde naam. :P En zolang het ook eens niet op lijkt, qua layout.
Mocht dat het probleem zijn, ik heb nog 70 andere domeinnamen dus keuze zat.

Maar, wat willen jullie dan precies weten? Ik ga echt niet op een openbaar forum alles vertellen, dus als je wat wilt weten, stuur je een PB en ik zal het je vertellen.

ps. EN ik heb wel degelijk contact met PA0FRI gehad hierover, en hij heeft zelfs bestanden verstuurd van "zijn" 2dehands site destijds.
Ik wens je hiermee veel suc6 toe, ik heb er wel vertrouwen in.

uutdrenthe
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 apr 2019, 15:54
Roepletters: PD0AT
Locatie: Hooghalen

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#38 Bericht door uutdrenthe »

Wat is er mis mee dat mensen weten welk bedrijf je vertegenwoordigd ?

Ik heb ook diverse dingen lopen en iedereen die de domeinnaam opvraagt krijgt mijn naam te zien, open bloot, zou niet weten waarvoor het anoniem moet, dat moet alleen
als je iets te verbergen hebt lijkt me. Mijn bedrijfsnaam en adres mogen overal staan dat boeit me niets.

Ik ben het met voorgaande schrijvers eens dat het vreemd is dat alles geheim moet zijn, op zijn zachtst gezegd erg vreemd. Als je een bedrijf hebt
en iedere 3 maanden belasting aangifte doet dan ben je toch ook bekend ? Vreemd dat het bedrijf erachter dan geheim moet blijven, trouwens dat is in 2 seconden bekend als
iemand dat wil weten, dus kun je het net zo goed onder je bedrijfsnaam doen, dan krijg je ook geen vreemde reacties.

Maar ja, ik denk trouwens dat je wel problemen gaat krijgen met Marktplaats, is misschien wel een algemene naam, maar als je dezelfde klanten nastreeft in
dezelfde markt kon dat nog wel eens voor problemen gaan zorgen, maar goed dat zie je dan wel.

Verder vind ik het prima als er een platform voor tweedehands zendamateur spul komt, maak er alleen geen top secret operatie van zo ik zeggen.
73 PD0AT, Patrick

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#39 Bericht door PA3DAT »

Het verschil tussen "Mario" en "Aloys PA3DAT" is bijv. http://www.qrz.com/db/pa3dat:
PA3DAT Netherlands
Aloys F. B. de Vries
Esdoornhof 281
8266GJ Kampen
Netherlands

Dat is niet "met de billen bloot", dat stond voorheen gewoon in het telefoonboek...
En wie Googled op Aloys de Vries vindt álles, behalve mijn pincode! :mrgreen:

Google je echter op Mario...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door PA3DAT op 31 mei 2019, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

DK1NL
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 jan 2011, 17:19
Roepletters: DK1NL
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#40 Bericht door DK1NL »

Precies!

En niet alleen in het telefoonboek.
In Duitsland kan je nog steeds via de volgende site iedere amateur vinden:
https://ans.bundesnetzagentur.de/Amateu ... ichen.aspx

en natuurlijk:
https://www.qrz.com/db/DK1NL
73 Marcel DK1NL
QRZ: https://www.qrz.com/db/DK1NL

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#41 Bericht door pa4o »

Wat een gezeur.

Peter

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#42 Bericht door andre »

Laat ik er dit nog even over zeggen:
Zendamateur-marktplaats en net als 2ehand-zendamateur zijn, of worden natuurlijk geen verkoopsites voorbehouden aan zendamateurs. Mooi dat onze hobby er aan wordt gekoppeld, maar iedereen die iets op dit vlak heeft aan te bieden of iets wil kopen kan en kon terecht op deze site, wel of geen zendamateur.
Ik zie veel reacties hierboven als zouden zendamateurs (met call) hier een alleenrecht hebben. Dat is natuurlijk niet zo.
Misschien zouden enkelen eens niet zo hoog van de toen moeten blazen en gewoon even afwachten wat komen gaat. Het wordt je immers maar aangeboden en in principe gratis, je hoeft er geen gebruik van te gaan maken!! Ik heb in al die jaren niet zo veel gezeik over 2ehands-zendamateur en wat komen gaat gelezen als nu in de afgelopen 3 dagen.

fijn weekend..
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#43 Bericht door on4avt »

andre schreef:Laat ik er dit nog even over zeggen:
Zendamateur-marktplaats en net als 2ehand-zendamateur zijn, of worden natuurlijk geen verkoopsites voorbehouden aan zendamateurs. Mooi dat onze hobby er aan wordt gekoppeld, maar iedereen die iets op dit vlak heeft aan te bieden of iets wil kopen kan en kon terecht op deze site, wel of geen zendamateur.
Ik zie veel reacties hierboven als zouden zendamateurs (met call) hier een alleenrecht hebben. Dat is natuurlijk niet zo.
Misschien zouden enkelen eens niet zo hoog van de toen moeten blazen en gewoon even afwachten wat komen gaat. Het wordt je immers maar aangeboden en in principe gratis, je hoeft er geen gebruik van te gaan maken!! Ik heb in al die jaren niet zo veel gezeik over 2ehands-zendamateur en wat komen gaat gelezen als nu in de afgelopen 3 dagen.

fijn weekend..

Als er een roepteken bijstaat weet ik met wie ik te doen heb. ik kan dat controleren. Als er staat Andre weet ik begot niet wie of van waar die is! En daar doe ik geen zaken mee. ben al eens bedrogen geweest.
Willy ON4AVT

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#44 Bericht door PG7VG »

Ik begrijp alle ophef ook niet. Iedereen moet er zijn mening over hebben en zijn plasje over doen en dit vooral ventileren op het forum.
Er worden vragen gesteld waarvan ik me afvraag of dat diezelfde vragen ook bij andere verkoopsite gesteld worden? Negen van de tien maken ergens eenaccount aan en verkopen of kopen hun spulletjes via die site zonder zich af te vragen wat er verdient zou worden. Men maakt er gewoon dankbaar gebruik van.

Nu komt er een initiatief direct en (exclusief?) voor zendamateur spulletjes en alles wordt met een goudschaaltje afgewogen. Komt voor mij over als pure kift, je had het zelf kunnen verzinnen, je had het zelf kunnen uitvoeren maar je hebt het niet gedaan....

Ik wens zendamateur-marktplaats.nl iig veel succes en bedankt dat jeje initiatief ook waarmaakt.

En tegen alle grumpy OM die ik nu tegen de schenen hebt geschopt,....ga eens lekker CQ CQ roepen i.p.v. hier op het forum rond te hangen. :wink:
73, Peter.

PA0NCR
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mei 2007, 22:17
Locatie: Nieuwkoop

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#45 Bericht door PA0NCR »

Ik begrijp alle ophef ook niet. Iedereen moet er zijn mening over hebben en zijn plasje over doen en dit vooral ventileren op het forum.
Jij dus ook, hi.......
De hobby spitst zich toe op HF (80-10 mtr), met name het bouwen van alles wat daarbij komt kijken. En daar kan ik soms wel hulp bij gebruiken.....

Plaats reactie