Nieuw , Lid

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Matiz2016
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2019, 13:24

Nieuw , Lid

#1 Bericht door Matiz2016 »

Mezelf even voorstellen:

39 lentes jong , en woonachtig in Belgie (Knokke-heist)
in zit in de binnenvaart , dus we kruisen vaak heel het land door. (weekends meestal thuis)
ben nu vollop aan het leren , voor m'n on3... ik had destijds wel een scanner , maar deze heeft een val niet overleefd.
als hobby ben ik ook sportvisser met eigen bootje , en sportvissers onder elkaar praten vaak nog via cb , wat ik wel nog leuk vind ,
eens ik m'n on3... heb behaald in het BIPT te Brussel , is de bedoeling , voor een portabel aan te schaffen , en een mobiel toestel voor in de wagen , en 1 of 2 all bands voor thuis , ( althans om te beginnen :P ) we zitten nu nog een week in Antwerpen op de boot , en daarna gaan we terug naar Harelbeke (Belgie) , ik vind het wereldje van radio ammateur super leuk , en vooral intressant , je kan er enorm ver in gaan ,
maar verlopig is dit (althans) niet mn bedoeling. eens vergunning er is , en ik kan eens een praatje doen , zal ik al heel tevreden zijn , en dan zien we wel wat de tijd ons brengt. een portabel heb ik nu wel al , en ja ik gebruik hem verlopig enkel maar om te luisteren.
zou graag iemand vinden die toevallig hetzelfde toestel als mij geeft , want is nogal een ingewikkeld toestel vind ik personelijk , ik heb wel een Engelse manuel gedownload , maar mn Engels is ook niet op en top perfect.
het toestel waarover ik spreek is een - Kenwood TH-D7 dus mocht er iemand toevallig hetzelfde toesel hebben mag u me zeker een bericht sturen , we liggen nu in antwerpen , mocht er iemand van deze omgeving zijn , mag u ook steeds eens een frequentie doorsturen , zodat ik eens kan mee luisteren ,
ik hoop hier enorm veel kennis op te doen , en mischien nieuwe vrienden te leren kennen en dergelijke.

73's

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Nieuw , Lid

#2 Bericht door PE2AAB »

Van harte welkom hier!

Knokke; een mooie plaats om te wonen zo aan de kust.

Ik heb helaas geen TH-D7 (maar wel een TM-D700, de 'mobiele' versie van die betreffende Kenwood porto dus wellicht gelijkenissen).
Wat is er exact onduidelijk?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

on4avt
Berichten: 1502
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Nieuw , Lid

#3 Bericht door on4avt »

Hallo, ik ben van Kortrijk. Harelbeke is op een 5 km. Ik zou zeggen ,steek eens je neus binnen op een zondag voormiddag in de club van Kortrijk KTK.
Je kan de rooster nazien op
https://www.ktk.be/index.php/kalender

Vraag maar naar mij dan , ik ben er nu zondag niet, maar de volgende zondag vergadering wel. is eerder een samenkomst onder vrienden de zondag.
De TH D7 ken ik wel, is niet zo moeilijk om te programmeren

Willy ON4AVT

Matiz2016
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2019, 13:24

Re: Nieuw , Lid

#4 Bericht door Matiz2016 »

on4avt schreef:Hallo, ik ben van Kortrijk. Harelbeke is op een 5 km. Ik zou zeggen ,steek eens je neus binnen op een zondag voormiddag in de club van Kortrijk KTK.
Je kan de rooster nazien op
https://www.ktk.be/index.php/kalender

Vraag maar naar mij dan , ik ben er nu zondag niet, maar de volgende zondag vergadering wel. is eerder een samenkomst onder vrienden de zondag.
De TH D7 ken ik wel, is niet zo moeilijk om te programmeren

Willy ON4AVT

Hartelijke dank , zal ik zeker doen.
mvg

Plaats reactie