Hoi. Even voorstellen.

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD7AIK Rich
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 apr 2019, 15:07
Roepletters: Pd7aik

Hoi. Even voorstellen.

#1 Bericht door PD7AIK Rich »

Hallo, Ik ben Richard en mijn nieuwe callsign is PD7AIK. Afgelopen maand heb ik succesvol examen voor het N certificaat gedaan. Intussen heb ik een tm-g707 op de kop getikt. Eerdaags gaat er een antenne tegen de gevel aan en hoop ik wat activiteit te vinden op de 2 meter of 70 cm band. Ik heb wel een antenne in elkaar geknutseld(popovich antenne) maar hoor nog helemaal niets. Hopelijk straks wel. Of het is een gevalletje “ wel theorie kennis maar geen praktijk ervaring”.

PD7AIK Rich
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 apr 2019, 15:07
Roepletters: Pd7aik

Re: Hoi. Even voorstellen.

#2 Bericht door PD7AIK Rich »

O ja, ik woon in Alkmaar.

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Hoi. Even voorstellen.

#3 Bericht door sottezero »

Hallo Richard en welkom op dit forum.
Ik hoop dat je veel informatie zult vinden waar je wat aan hebt.

Ken de Kenwood niet, maar aan het typenummer te zien is het een <2000 dualbander, dus klinkt wel als een leuke mobiel zender voor in de auto.
Persoonlijk kijk ik zelf altijd effe op 144.800 of ik daar APRS geluiden hoor of ik een antenne erin heb zitten en/of de ontvanger werkt.
Veel mensen draaien naar een repeater, duwen de mike in en kijken of de repeater terugpraat, en dan krijg je de hele dag door 'kgg-piep' geluiden, lijkt me ook niet de bedoeling.

Of er veel stations in regio Alkmaar zitten weet ik niet, ik kom meestal niet boven Heemskerk uit.

Maar suc6 met de licentie/certificaat/vergunning (kweet niet hoe het tegenwoordig heet, vind het alleen jammer als zo'n hernoeming miljoenen kost aan nieuw briefpapier).

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Hoi. Even voorstellen.

#4 Bericht door PE2AAB »

Welkom hier!

Veel plezier met deze mooie hobby en dit forum!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: Hoi. Even voorstellen.

#5 Bericht door PE9PE »

Rich schreef:Hallo, Ik ben Richard en mijn nieuwe callsign is PD7AIK. Afgelopen maand heb ik succesvol examen voor het N certificaat gedaan. Intussen heb ik een tm-g707 op de kop getikt. Eerdaags gaat er een antenne tegen de gevel aan en hoop ik wat activiteit te vinden op de 2 meter of 70 cm band. Ik heb wel een antenne in elkaar geknutseld(popovich antenne) maar hoor nog helemaal niets. Hopelijk straks wel. Of het is een gevalletje “ wel theorie kennis maar geen praktijk ervaring”.
Hallo Rich,

Gefeliciteerd.
Om te beginnen zie deze lijsten met repeaters:
2mtr https://www.hamnieuws.nl/repeaters/vhf- ... s-144-mhz/
70cm https://www.hamnieuws.nl/repeaters/uhf- ... s-430-mhz/
Niet alles op die lijsten zal correct zijn maar het zal jou in ieder geval op weg helpen.
Life is too short for QRP.

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Hoi. Even voorstellen.

#6 Bericht door PA0MJM »

Welkom Richard op dit forum en bij onze hobby!
En uiteraard gefeliciteerd met het behaalde examen.
Misschien een idee om eens je lokale verenigingsavond te bezoeken? Om t even welke vereniging.
Maar misschien ben je daar al eens geweest.
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

PD7AIK Rich
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 apr 2019, 15:07
Roepletters: Pd7aik

Re: Hoi. Even voorstellen.

#7 Bericht door PD7AIK Rich »

Bedankt allemaal. Ik heb intussen geluid gekregen uit mijn setje. Dat doet het dus. Nu even wachten op de Swr meter voordat ik ga zenden. Dat lijkt mij althans verstandig. Of wachten op het bevestiging van een echte antenne tegen de gevel. Wat eerst komt.

Plaats reactie