Even voorstellen

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Johan-silvermine
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 dec 2019, 11:54
Locatie: Engwierum

Even voorstellen

#1 Bericht door Johan-silvermine »

Even voorstellen , mijn naam is johan ik ben zelf dj bij radio teamfm op de kabel waar ik mij vooral bezig houd met piraten muziek ik ben groot fan van de radio wereld en dan voornamelijk piraten zenders ik ben daarom ook bezig met een antenne mast waar een richtantenne in komt voor radio ontvangst ik hoop hier veel info op te doen
Dj bij radio teamfm , studio silvermine

Gebruikersavatar
Willem-PA5WK
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 jul 2015, 13:30
Roepletters: PA5WK
Locatie: Fryske wâlden

Re: Even voorstellen

#2 Bericht door Willem-PA5WK »

Hoi Johan .

Welkom hier ,,en veel succes met de hobby op de stream , altijd mooi dat er nog zoveel amateurs zijn die de piratenklappers door de ether slingeren .

zelf ook een enorm fan en luister ook nog elke dag naar de collega zendamateurs al
vanaf de jaren 60 .

73 Willem PA5WK ut de Harkema
ALLEEN ACTIEF OP DE BELANGRIJKSTE BANDEN DIE ER ZIJN .... HF ...

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#3 Bericht door andre »

Harkema, ach ja, wie kent ze niet... Stille genieter had/heeft een winkel vol... :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
Johan-silvermine
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 dec 2019, 11:54
Locatie: Engwierum

Re: Even voorstellen

#4 Bericht door Johan-silvermine »

Nogsteeds geloof ik andre , is hier vlakbij ben zelf nog nooit in zijn winkel geweest maar weet het van horen en zeggen
Dj bij radio teamfm , studio silvermine

Gebruikersavatar
johnp
Beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 nov 2008, 14:52

Re: Even voorstellen

#5 Bericht door johnp »

Johan wees welkom op ons forum. Maar wel even een punt van aandacht: bij posts over piraten is het op dit forum al snel off-topic. Niet dat ik (of wij als team) veel tegen piraten heb(ben). Ik ben zelf ooit als piraat begonnen, maar dit forum gaat over een andere hobby dan het piratendom.

Ik wil eigenlijk niet te streng zijn, maar het is in het verleden op dit gebied wel eens uit de hand gelopen, en daarom ben ik er nu vroeg bij.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#6 Bericht door andre »

Volgens mij gaat het alleen over piratenmuziek. Net zoiets als Beethoven, maar dan een ander genre.
Lijkt mij vooralsnog niks mis mee.
Of..mogen we het ook niet over captain Jack Sparrow hebben. Dat was immers ook een piraat... :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
Johan-silvermine
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 dec 2019, 11:54
Locatie: Engwierum

Re: Even voorstellen

#7 Bericht door Johan-silvermine »

Dankje , ik snap het maar ik ben hier voor techniesche info niet specefiek over piraten ik ben alleen geintreseerd in antenne techniek en uiteraard andere techniek ik weet dat zendamateur een veel breder begrip is dan een zendpiraat
Dj bij radio teamfm , studio silvermine

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#8 Bericht door PE1PQX »

Welkom..

Even mijn persoonlijke mening over je laatste opmerking: "zendamateur een veel breder begrip is dan een zendpiraat"
Een zendpiraat is in mijn ogen geen zendamateur. (Persoonlijk gruwel ik van de smartlappen en muziek die doorgaans door etherpiraten word gedraaid.) Maar dit terzijde.

Ik denk dat je hier best info kunt vinden met betrekking tot antennes e.d., kennis genoeg hier.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie