Voorstel rondje, Ruben

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PH1X
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:14
Roepletters: PH1X
Locatie: L’voorde

Voorstel rondje, Ruben

#1 Bericht door PH1X »

Ik zal mij ook eens even voorstellen, ik ben Ruben, woonachtig in de Achterhoek en 29 Mei in Vlaardingen geslaagd voor mijn novice examen. Ik heb nog geen call aangevraagd omdat ik twijfel tussen twee calls :roll:

Vorige week heb ik nog wel even snel gebruik gemaakt van de actie bij Wimo en een Diamond X300N antenne en wat accessoires besteld. Ik had de hoop nog wat oude Motorola mobilofoons in te kunnen zetten maar dat blijken VHF2 types te zijn (146-174MHz) dus die zijn helaas niet bruikbaar. Ik ben dus nog opzoek naar een leuke dualbander 2m/70cm om mee te beginnen.

73’s

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Voorstel rondje, Ruben

#2 Bericht door PE2AAB »

Proficiat en welkom hier!
Veel plezier met deze mooie hobby!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Voorstel rondje, Ruben

#3 Bericht door PA5COR »

Welkom Ruben, gefeliciteerd met het behalen van het examen.
Succes met het kiezen van de call, en hobby ;0
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Voorstel rondje, Ruben

#4 Bericht door PA0RAB »

Ruben,
welkom hier en meteen een een kritische noot. In m'n begin jaren kwamen er diverse mobilofoons en portofoons los in de iets hogere banden.
Avonden en week enden met Ceetjes gripdipper en soldeerijzer prutsen om een kring op 145 te krijgen.
Een schema was niet voorhanden maar wel een stel mede hams op het vaste repeater of regiokanaal .
Ergens moet er nog zo'n ding liggen omgebouwd naar de toen te werken repeaters. k Ben wat kwijtgeraakt om een microfoon signaal in de set te krijgen en ook eruit. Andere sets hebben het overgenomen ,dus er is alleen een nostalgisch gevoel drang om dat aan te pakken.
Op regionale clubavonden kom je wel maten tegen met kennis en ervaring in deze aanpassingen
Een Motorola porto is mislukt doordat het betreffende ic niet meer voorradig was ,maar een Telefunken ex brandweer ging prima
55 en 73 de Ruud PA0RAB



is

PH1X
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:14
Roepletters: PH1X
Locatie: L’voorde

Re: Voorstel rondje, Ruben

#5 Bericht door PH1X »

Zo, m'n call vastgelegd en meteen m'n naam maar aangepast ;)

Ik denk dat ik die motorola's maar in de verkoop doe en begin met een leuke dualbander set, ter zijner tijd ga ik dan wel opzoek naar een uitgebreide all-mode set.

Plaats reactie